Noul mers al trenurilor si, mai ales, al calatorilor
Daca nu se poate taia venitul, crestem TVA-ul, diversificam si marim impozitele etc, etc
Modificarile aduse regimului si mersului trenurilor din Romania s-au facut, ca tot ce se face in tara asta, pe spinarea oamenilor si cu mandria de a se fi probat, inca o data, ingeniozitatea originalitatii romanesti. Ca a crescut pretul la bilete era, sa zicem, predictibil. Ca am armonizat denumirea trenurilor dupa Europa era, probabil, normal sa se intample asa. Ca am redus timpul calatoriei pana la destinatie era obligatoriu, in secolul vitezei. Dar, cum a reusit CFR-ul sa faca asta, este demn de cartea recordurilor. Reducerea timpului parcurs intre doua statii s-a facut prin reducerea timpilor de stationare. Asadar, nu s-au ameliorat infrastructura si viteza de circulatie a trenului, ci doar viteza de urcare si coborare din tren. Cata originalitate : viteza trenurilor a crescut prin impulsionarea calatorilor sa se miste mai repede. Ma intreb, amuzat si disperat, cum o sa ne urcam si o sa coboram din tren cand, intre Cluj si Bucuresti, interregio va face doar 4 ore, asa cum se intampla in Europa, pe distante similare.
Din simpatie pentru harnicia bezmetica a d-nei ministru Boagiu, facem si o propunere pe masura: fiecare vagon sa fie dotat cu un sistem de "absorbtie - ejectie" care, la urcare, sa ne aspire cu cea mai mare viteza, iar la coborare sa ne "scuipe" la fel de iute pe peron...
Darie, 12.12.2011
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu